luni , 25 septembrie 2017

Studiu de caz făcut de un specialist Certificat Google AdWords

În 68 de campanii publicitare online derulate până în prezent, s-a înregistrat o rată de click mai mare de 0.6% în cazul femeilor şi de 0.4 % mai slabă în cazul bărbaţilor. Acesta este un aspect pe care l-am observat în decursul acestui an (2016).
Cu toate că valoarea ratei de click înregistrată în cadrul campaniilor pe care le-am gestionat până în acest moment (ianuarie – martie 2016), doar 11% dintre utilizatori au dat click. Este rata de click (CTR) un indicator media suficient?
Metodele “alternative” de optimizare şi de măsurare a eficienţei media online se dovedesc a fi mult mai potrivite pentru aprecierea rezultatelor. Metodele “alternative” (SEO onpage) de evaluare se regăsesc, pe lângă o suită largă de indicatori online “tradiţionali”.
În ceea ce priveşte profilul socio-demografic al utilizatorilor români, observăm un aspect destul de interesant: doar 52% din numărul total de click-uri din campaniile analizate în raport, a fost generat de femei şi 48% de bărbaţi.
Segmentul de vârstă care determină o pondere de click-uri mai mare decât ponderea de afişări este segmentul 16-24 de ani. În cazul acestui segment, procentul de afişări este de 22%, în timp ce ponderea de click-uri este de 26%, ceea ce înseamnă că utilizatorii tineri interacţionează mai uşor cu bannerele decât ceilalţi. O situaţie similară se întâlneşte în Bucureşti, unde segmentul de utilizatori cu vârsta cuprinsă între 25 şi 34 de ani generează un procent de click-uri de 33%, având o pondere de afişări de 30%.
Am analizat nivelul de educaţie al utilizatorilor care interacţionează cu bannerele create de mine în online, unde doar 58% din click-uri sunt realizate de utilizatori cu studii medii, iar restul de 42 % fiind împărţiţi între cei cu studii superioare (34%) şi 8% cei cu educaţie primară. Aspect care pe mine, personal m-a pus pe gânduri.
Acest studiu a fost analizat pe un număr de 68 de campanii online derulate pe Google, Facebook, LinkedIn, Instagram, Skype şi Bing.

Comentarii la acest articol:

About Marian Dumitru

Experienced online marketer, specialized in search marketing and biddable media, with a background of over 6 years in managing online marketing campaigns for small, medium and big clients in various industries (telecom, hospitality, auto, software, FMCG, ecommerce, consulting), both B2C and B2B. Worked both as an employee (SMBs and corporations, advertising agencies) as well as an entrepreneur and developed global experience in a wide range of industries. Specialties: SEO, SEM, PPC, Web Analytics, User Psychology, Social Ads, Online Advertising, Display.
X