Connect with us

Social Media

De ce directorii executivi trebuie să adopte social media în 2018

Prezenţa în social media dă naştere încrederii, autorităţii şi legitimităţii, mai ales dacă utilizatorii de social media cred că e important să-şi susţină brandurile preferate în mediul online.

Published

on

Ştiai că doar 57.6% dintre afaceri se folosesc de social media pentru promovare?

Ceea ce este şi mai surprinzător este faptul că 30% dintre consumatori vor să susţină online brandurile, dar nu o pot face dacă afacerile respective nu sunt prezente în social media.

Când interacţionez cu oameni de afaceri şi cu directorii executivi, observ că există o scindare imensă în legătură cu relaţionarea cu clienţii în mediul online. Angajaţii sunt adesea în disonanţă cu valorile din planul afacerilor respective.

Eu însumi sunt director executiv şi proprietar al câtorva afaceri şi din această poziţie vreau să-i ajut pe colegii mei cu funcţii similare să înţeleagă importanţa pe care o are social media şi de ce trebuie să incluzi social media şi marketingul prin conţinut în sfera ta de preocupări în 2018.

Primesc emailuri în mod regulat de la reprezentanţii unor afaceri care vorbesc despre ultimele lor articole, infografice şi fragmente de conţinut. Citesc mereu aceste emailuri şi asta m-a inspirat să scriu acest articol.

Cei de la Turnerlittle.com, care sunt experţi în înfiinţarea companiilor, au prezentat un comunicat de presă bazat pe datele analizate în legătură cu utilizarea social media în rândul afacerilor britanice.

Au descoperit că doar 42% dintre afaceri deţineau un blog anul trecut şi că doar 49.5% dintre afaceri aveau linkuri directe către paginile lor de social media pe website.

Dacă publicul vrea să te susţină şi să intre în legătură cu tine online, de ce tu, ca director executiv sau proprietar al unei afaceri, să nu adopţi social media?

Pentru a te ajuta să îţi atingi obiectivele, iată de ce directorii executivi trebuie să adopte şi să ţină seama de social media în 2018.

Pentru a deveni un lider de opinie

Prima dată când m-am surprins explorând social media a fost datorită interesului pentru lumea online. La început, interesul meu s-a născut din disperare, dar cu timpul a devenit ceva complet diferit şi acum sunt un lider de opinie în acea lume.

Da, sunt un lider de opinie în domeniul în care lucrez şi da, social media m-a ajutat să ating acest nivel, dar asta nu e totul. Când am citit studiul celor de la Turnerlittle.com, am fost şocat să aflu că doar 42% dintre afaceri deţin un blog.

Blogging-ul a reprezentat pentru mine unul dintre cele mai minunate instrumente prin intermediul căruia mi-am consolidat prezenţa online şi care a avut rolul de a mă ajuta să iniţiez diverse conversaţii; tot pe blog mi-am putut face cunoscut punctul de vedere în legătură cu subiecte importante.

Dacă eşti directorul executiv al unei afaceri, poţi adopta social media înţelegând că trebuie nu doar să distribui conţinut scris de lideri de opinie, dar şi să creezi conţinut propriu. Dacă nu ai timp sau e dificil pentru tine, angajează pe cineva cu experienţă care poate să facă asta în locul tău.

Sunt unele persoane care au urmărit tot ce am făcut de 2-3 ani şi abia acum sunt pregătiţi să plătească pentru serviciile mele. Iar asta e în regulă, pentru că ştiu că au ajuns să aibă încredere în mine datorită faptului că sunt un lider de opinie şi vor deveni clienţi obişnuiţi.

Pentru a îmbunătăţi imaginea brandului tău

Conform studiului, 34% dintre consumatori au declarat că probabil nu vor cumpăra de la companii al căror brand nu este prezent în social media.

Construirea brandului începe cu tine (proprietarul afacerii). Clientul tău are nevoie de un motiv pentru a cumpăra de la tine, iar punctul de plecare este relaţia interumană. Consumatorii ştiu ce vor şi brandul tău trebuie să reflecte acest lucru.

Prezenţa în social media dă naştere încrederii, autorităţii şi legitimităţii, mai ales dacă utilizatorii de social media cred că e important să-şi susţină brandurile preferate în mediul online.

Dacă acesta este un aspect fundamental pentru tine, trebuie să te asiguri că procesul de branding reflectă identitatea afacerii tale. Descoperirea acestei identităţi nu se întâmplă peste noapte şi poate lua forma unei evoluţii îndelungate şi provocatoare. Trebuie să ai în vedere viitorul. Gândeşte în perspectivă, pe o perioadă de trei ani.

Brandingul tău va mai fi încă relevant pentru clienţii tăi? Pe măsură ce obiectivele tale strategice se schimbă, s-ar putea schimba şi brandingul; şi trebuie să fii conştient că schimbarea nu este pe placul clienţilor, aşa că ţine cont de faptul că brandingul puternic va stimula vânzările chiar şi peste ani de zile.

Pentru a fi prezent pe site-urile preferate de publicul tău

În trimestrul al treilea al anului 2017, numarul utilizatorilor de social media a crescut cu 121 de milioane, faţă de trimestrul al doilea.

Din totalul de 3.5 miliarde de utilizatori de internet, 3.03 miliarde sunt activi în social media.

Identificarea problemelor clienţilor tăi şi rezolvarea lor este calea către o afacere de succes. Nu le oferi doar ceea ce vor EI; gândeşte în perspectivă. Cum poţi să le rezolvi problema cu care se confruntă acum, iar apoi să previi următoarea dificultate şi să o înlături deja?

Această soluţie poate fi pusă în practică, în parte, prin folosirea strategică a social media.

Pentru a descoperi care sunt site-urile preferate de publicul tău, trebuie să te uiţi la datele demografice ale fiecărei reţele sociale şi să le asociezi cu publicul tău ţintă ideal.

Pentru a-ţi dezvolta notorietatea brandului şi marketingul afacerii

Aproape 25% dintre cei ce deţin o afacere au declarat că folosesc social media şi se ajută de publicarea de conţinut pentru a-şi dezvolta afacerea şi pentru a-şi promova produsele.

Social media nu mai este doar un canal restrâns de comunicare cu consumatorii. Publicitatea în social media ar trebui să reprezinte acum o parte imensă a strategiei tale de marketing şi am văzut personal rezultate excepţionale datorită ei.

13% dintre utilizatorii de social media au declarat că accesează link-urile reclamelor în mod regulat. Dacă ţi-ai propus ca principal obiectiv să foloseşti social media pentru a găsi clienţi noi, dezvoltă-ţi notorietatea brandului prin campanii publicitare.

Pentru a găsi angajaţi noi

În rolul tău de patron sau de director executiv, te-ai putea afla în situaţia în care afacerea se dezvoltă, ceea ce e foarte bine, dar cum vei rezolva provocările nesfârşite care apar ca urmare a creşterii?

Foloseşte social media (mai precis, LinkedIn) pentru a identifica noi angajaţi. Social media şi-a dovedit în repetate rânduri utilitatea în găsirea profesioniştilor care îşi caută de muncă într-o arie largă. Foloseşte această oportunitate în avantajul tău: când vrei să angajezi pe cineva, intră pe LinkedIn.

Găsirea unui influencer care să-ţi promoveze brandul

Ştiai că 92% dintre consumatori au cumpărat un anumit produs după ce au citit despre el pe blogul lor preferat? În plus, 65% dintre consumatori declară că ar cumpăra un anumit produs dacă cineva pe care-l urmăresc în social media ar recomanda acel produs.

Ideea e ca oameni influenţi din online să vorbească despre afacerea ta şi să stârnească discuţii în jurul brandului tău. Acest tip de marketing poate lua forma review-urilor pe bloguri, postărilor, endorsement-ului sau a altor forme diverse de conţinut.

Am văzut cât de multă influenţă poate avea acest lucru, în special pe YouTube. Influencer-ii de pe YouTube primesc adesea produse nou lansate şi, în schimbul lor, le prezintă publicului. În unele cazuri, influencer-ii folosesc conţinut „sponsorizat”, ceea ce înseamnă că sunt plătiţi pentru a vorbi despre un produs/serviciu.

81% dintre cei care se ocupă de marketing şi au folosit campanii de influencer marketing sunt de acord că este o metodă de comunicare eficientă.

Pentru a fi conectat în mod regulat

Ştiai că 77% dintre utilizatorii Facebook și Twitter au o părere mai bună despre un brand, după ce au interacţionat cu reprezentanţii săi în social media?

82% dintre consumatori au pus capăt relaţiei cu o companie, din cauza serviciilor nesatisfăcătoare pentru clienţi. Ce măsuri iei pentru a fideliza clienţii?

Ascultă-ţi clienţii. Implică-te într-un dialog cu ei. Ei folosesc social media şi VOR să-şi cheltuiască banii, dar doar dacă simt că sunt ascultaţi.

În era „experienţei”, trebuie să le asiguri clienţilor o experienţă de care se vor îndrăgosti. De exemplu, Uber şi Airbnb au ajuns să fie companii de succes pentru că le oferă clienţilor o experienţă minunată şi în acelaşi timp le satisfac o nevoie.

Pune-te în locul publicului tău ţintă. La ce se gândesc prima dată când caută informaţii despre un produs? Cum continuă din acel punct? Ce fel de servicii de asistenţă pentru clienţi şi ce fel de implicare aşteaptă din partea ta?

Pentru a fi la curent cu tehnologia şi cu tendinţele

Participanţii din cadrul cursurilor mele online întreabă despre lumea tehnologiei şi despre senzaţia de copleşire, din cauza multitudinii de instrumente existente. Deşi folosesc o gamă largă de unelte, ştiu că lumea se schimbă în mod constant.

Îmi dau seama că, în rolul meu de proprietar de afacere şi lider de opinie, oamenii se uită la mine, cerându-mi sfaturi. Eu pot să le răspund doar dacă am cele mai noi informaţii despre tehnologie şi tendinţe.

Aproape 40% dintre uneltele pe care le-am folosit de-a lungul timpului nu mai sunt disponibile. Oricum, importante nu sunt instrumentele/campaniile pe care le foloseşti, ci rezultatele pe care le ai, ca urmare a folosirii tehnologiei. Ai grijă să fii la zi cu tehnologia pe cât de mult e posibil, astfel încât să fii mereu cu un pas înaintea competiţiei.

Înainte de a încheia acest articol, vreau să vorbesc despre o direcţie care a reprezentat o parte imensă din călătoria mea digitală, în special în ultimele 12 luni: adoptarea tehnologiilor emergente.

De acum înainte, vei analiza direcţii diferite pentru a-ţi dedica resursele. Am asistat în ultimele 12 luni la dezvoltarea Inteligenţei Artificiale, Realităţii Virtuale şi a tehnologiei Blockchain. După părerea mea, 20% din resursele tale ar trebui dedicate tehnologiilor emergente.

Dar… nu le abandona pe cele pe care trebuie să te bazezi: conţinut video, automatizare, remarketing, crearea poveştilor din spatele brandului în vederea optimizării pentru motoarele de căutare, toate sunt la fel de importante ca în 2017 (dacă nu chiar mai importante).

Care va fi schimbarea pe care o vei face ACUM, pentru a te ajuta să adopţi social media în 2018?

Laurențiu Barbu
Social Media Specialist
Tel. 0769.656500
laurentiu.barbu@socialmedia.ro

""
1
Dacă ai o afacere și vrei să afli mai multe despre serviciile de promovare prin Social Media lasă-ne numărul tău de telefon și te vom contacta imediat:
Număr de telefonyour full name
Previous
Next

Comentarii la acest articol:

CEO & Founder at Internet Advertising srl

Continue Reading

Trending