Potrivit datelor înregistrate, în medie, utilizatorul român a dat „like” la 16 pagini de business. Pe parcursul a 30 de zile, un utilizator din ţara noastră comentează, în medie, de 7 ori, dă like la 11 postari şi share la două, în timp ce pe reclame dă 13 click-uri.

Facebook-ul – mediu ideal de promovare online

Pe baza acestor procente, orice antreprenor sau manager va vedea oportunitatea în folosirea Facebook-ului pentru a-şi consolida poziţionarea brand-ului şi pentru a spori vânzările. Chiar dacă este un mediu ideal de promovare online pentru aproape orice tip de afacere, Facebook-ul necesită know-how avansat, pentru că raportul bugete investite – rezultate să fie unul echitabil.

Cu siguranţă că nimeni nu va avea succes imediat atunci când începe să se promoveze pe Facebook şi, este clar că strategia şi mesajele transmise sunt două ingrediente fără de care nu-ţi poţi atinge obiectivele. Din fericire, cei interesaţi de acest domeniu pot câştiga timp şi experienţă prin participarea la cursuri specializate şi practice.

Recent am participat la training-ul avansat de Social Media susţinut de Ciprian Susanu, digital marketer cu o experienţă de peste 12 ani în industrie. Cursul are o durată de 8 ore şi este destinat în primul rând antreprenorilor şi marketerilor, dar şi tinerilor care vor să inveţe cum se practică, concret, meseria de Social Media Specialist.

„Am urmărit atent evoluţia Facebook în România şi, dacă adaugăm modalităţile vaste de targetare şi mecanismele de viralitate, cred că e un mediu ideal de promovare online pentru aproape orice tip de afacere”, susţine Ciprian Susanu.

Am urmărit, pas cu pas, ideile prezentate în timpul cursului şi ne-am pus în postura unui antreprenor sau manager care vrea să se promoveze eficient pe Facebook. Ar fi multe idei de punctat, toate dezbătute pe larg în timpul cursului împreună cu participanţii, însă am ales să împărtăşesc cu voi 7 sfaturi pentru a vă promova eficient afacerea pe Facebook.

7 paşi de urmat ca să te promovezi pe Facebook

1. Alege tipul de pagină adecvat business-ului

Creează un cont de business pe Facebook, alege corect tipul de pagină (companie, organizaţie sau instituţie, brand sau produse etc.)  şi completează toate informaţiile relevante despre companie. Dacă ai avut un profil de persoană înainte, îl poţi converti.

2. Creează-ţi un profil profesionist

Foloseşte un cover photo şi o poză de profil relevante pentru brandul tău, astfel încât utilizatorul să înţeleagă rapid care este obiectul tău de activitate şi să te recunoască ulterior. Completează informaţiile relevante despre companie şi toate câmpurile din secţiunea Despre tine, astfel încât să ai şi mai multă credibilitate.

Stabileşte setările paginii (cine va administra pagina, cine poate posta, daca postările vor fi sau nu vizibile, dacă tag-urile sau comentariile de la utilizatori necesită aprobare sau nu înainte de a fi făcute publice, activează notificările).

3. Defineşte-ţi publicul-ţintă

Ca să-ţi fie mai uşor să stabileşti o strategie pentru postările şi conţinutul pe care îl vei posta pe pagina ta, gândeşte-te foarte bine cui vrei să te adresezi. Încearcă să faci un portret al publicului  tău ţintă, pornind de la vârstă, sex, localizare şi studii, până la hobby-uri sau ce bănuieşti că face în timpul liber. De asemenea, gândeşte-te care este publicul pe care nu îl vrei pe pagina ta, pe care vrei să-l excluzi, ce comportament şi ce interese are.

4. Stabilieşte o strategie pentru conţinutul publicat pe Facebook

În funcţie de caracteristicile publicului tău ţintă, creează o strategie de conţinut şi răspunde nevoilor pe care le identifici atunci când construieşti profilul de customer persona pentru business-ul sau brandul tău. Începe prin a oferi utilizatorilor un motiv cât mai convingător ca să interacţioneze cu conţinutul pe care îl postezi şi stabileşte-ţi un plan editorial.

5. Creează-ţi o comunitate

Încearcă să răspunzi la întrebarea: De ce ar vrea cineva să faca parte din comunitatea ta? Prin postările de pe pagină, încearcă să oferi motive pentru implicarea în comunitate (content exclusiv, promoţii, concursuri, susţine o cauză – vei găsi modalităţi relevante pentru afacerea ta), promovează beneficiile de a fi parte din comunitate.

Integrează link-ul la pagina de Facebook în toate formele de comunicare pe care le ai deja cu publicul tău, in newsletterele regulate, în mailurile de mulţumire pentru comandă, în pliante.

6. Promovează-ţi postările

În funcţie de obiectivul tău şi de strategia de conţinut, alege tipul de campanie potrivit  (de Page Likes, Post Engagement, Website clicks). În targetare, foloseşte-te de caracteristicile pe care le-ai identificat la publicul tău ţintă.

7. Măsoară rezultatele

Nu există o reţetă de succes valabilă pentru toate brandurile sau companiile care se promovează pe Facebook. De aceea, este foarte important să urmăreşti evoluţia şi să măsori eficienţa paginii de Facebook şi a campaniilor, ca să poţi optimiza constant. Poţi face acest lucru cu ajutorul indicatorilor din Facebook Insights sau, prin Google Analytics, dacă foloseşti link-uri de tracking.

În ultimii ani, Facebook s-a dezvoltat dintr-o platformă individuală de socializare într-un veritabil motor de promovare al afacerilor. Pagina de Facebook este o reflexie a activităţii brandului tău. De la aspect, la conţinut şi la managementul fluxului de informaţii, pagina devine un indicator de performanţă şi de profesionalism. Îţi recomandăm cu drag cursul avansat de Social Media ţinut de Ciprian Susanu, pentru că vei învăţa prin metode practice să-ţi creezi un profil profesionist şi să aduci oameni relevanţi pe pagina ta de Facebook.

""
1
Dacă ai o afacere și vrei să afli mai multe despre promovarea prin Social Media Marketing lasă-ne numărul tău de telefon și te vom contacta imediat:
Număr de telefonyour full name
Previous
Next

 

Sursa: adevarul.ro