luni , 25 septembrie 2017

Cum s-au strâns peste 41.000 de dolari în 24 de ore pe Twitter, fără niciun pic de efort

Minunile se întâmplă tot timpul, dar uneori, social media poate să facă o minune într-o strângere de fonduri ad-hoc, pe care nici cea mai atent planificată și executată campanie nu ar fi putut să o obțină.

Când vortexul polar, fenomen creat de o rotaţie în sens invers a aerului dens şi rece, de origine polară, care a dus la prăbuşirea temperaturilor în numai câteva ore cu 45 de grade în SUA, și prognoza meteo cumplită a acaparat America, Peter Dunn, un expert financiar din Carmel, Indiana a avut o idee. ”Vorbeam cu fiul meu despre faptul că săptămâna asta trebuie să stăm la căldură. I-am spus că unii oamenii nu au această posibilitate, și atunci mintea mea a început să proceseze.”

Știind că îi așteaptă o cantitate mare de zăpadă, el a intrat pe Twitter și a lansat o provocare simplă.

”Donez 100 de dolari pe un inch (2,54 cm) de zăpadă (după măsurătorile aeroportului) către @WheelerMission. Cine mă însoțește (în această cauză)? Orice dolar per inch ar fi extraordinar.”

— Peter Dunn (@PeteThePlanner), 4 ianuarie 2014 

În câteva minute, tweet-ul a devenit viral, iar provocarea a fost îmbrățișată atât de business-uri, cât și de persoane.

@PeteThePlanner Sunt pentru cu 4 dolari/inch. Ne tot plângem de lipsa apei calde de câteva zile, dar nu se compară cu a fi în stradă.

— Jessi (@jessirunkel), 4 ianuarie 2014

”Îmi place ce faci aici @PeteThePlanner! Înregistrează SKB cu 50 de dolari/inch. @WheelerMission fac o treabă bună, mai ales că sunt și vecinii noștri :)”

—  Sun King Brewing (@SunKingBrewing), 4 ianuarie 2014 

Pe măsură ce zăpada se așeza, suma strânsă pentru această cauză tot creștea.

”Ooo, omule. Ce zi. Apropo, am ajuns la 2185 de dolari/inch de zăpadă pentru @WheelerMission, cu care putem ajuta comunitatea noastră de oameni ai străzii în timpul acestei vremi atât de aspre.”

— Peter Dunn (@PeteThePlanner), 5 ianuarie 2014 

În total, utilizatorii de Twitter au strâns 3700 de dolari/inch de zăpadă. Până când vremea s-a stabilizat, au fost măsurați 11,4 inci de zăpadă, ceea ce a însemnat 41.000 de dolari strânși în total. Cu acești bani, Wheeler Mission a estimat că poate furniza oamenilor străzii din Indiana aproape 18.222 de prânzuri.

Pentru organizații non-profit, aici sunt câteva lecții de învățat:

1. Fii la curent cu ce se întâmplă

Când se pornește o furtună (rea sau bună) în social media, care te privește, vei dori să știi despre ea cât mai repede posibil. Este important să îți verifici conturile de social media zilnic, dacă nu de câteva ori pe zi sau chiar din oră în oră și să îți setezi alerte pentru mențiunile care se fac despre brandul tău. În orice caz, este posibil ca utilizatorii să nu te tăguiască mereu sau să îți menționeze username-ul într-o postare în care se vorbește despre tine sau care te privește, dintr-un motiv sau altul, însă setarea alertelor este obligatorie.

Chiar și dacă această strângere de fonduri s-a întâmplat într-o duminică, Wheeler Mission a fost acolo, prezentă la toate discuțiile de pe Twitter și le-a mulțumit tuturor celor care au donat și care au susținut această cauză. Este foarte probabil ca rezulatele să fi fost mult mai nesemnificative dacă ei (cei de la Wheeler Mission) n-ar fi reacționat la această campanie improvizată.

2. Folosește-te de cei care au putere de influență

Responsabilitățile strângerii de fonduri nu trebuie să cadă numai pe umerii membrilor echipei, a membrilor board-ului sau a voluntarilor. Dunn a ales organizația Wheeler Mission pentru că ”ei au avut echipe pe teren. Ei fac lucruri despre care vorbește toată lumea”, a explicat acesta. Există șanse ca cei care donează pentru organizația ta să aibă aceeași părere despre tine, iar aceștia să fie activi în social media. Identifică-i pe aceștia și folosește-i în campaniile tale. În plus, apelează la ei când faci un brainstorming care are ca scop identificarea unor modalități creative de a strânge fonduri. Nu trebuie să faci totul de unul singur!

3. Strânge fonduri în mod creativ

Scrisori emoționante, licitații și gale anuale de fonduri sunt toate modalități foarte bune, încercate și testate, de a strânge fonduri, dar organizațiile non-profit nu ar trebui să se limiteze la aceste forme tradiționale de fundaraising. Încearcă, din când în când, să derulezi câteva campanii online experimentale. S-ar putea să fii surprins cât de bine funcționează. Donatorii vor să doneze într-un mod creativ, mai ales prin intermediul unor canale care le face publică filantropia.

Când vine vorba de donat bani, pe lângă faptul că majoritatea oamenilor trebuie să creadă în cauza pentru care donează, ei vor să simtă că banii lor contează cu adevărat și, mai presus de orice, că fac un lucru deosebit, care este văzut, încurajat și aplaudat și de alți oameni. De aceea, social media poate fi un canal extraordinar pentru ONG-uri și trebuie introdus în strategia de marketing.

Comentarii la acest articol:

Review Overview

Evaluare

Cum evaluați acest articol?

User Rating: Be the first one !

About Laurentiu Barbu

Laurentiu Barbu
CEO & Founder at Internet Advertising srl

Lasă un răspuns

X