luni , 25 septembrie 2017

Cum să îți faci un profil LinkedIn care SĂ ATRAGĂ atenția angajatorilor?

Ne place sau nu, LinkedIn a devenit in ultimii ani o imensa baza de date de potentiali candidati, o colectie impresionanta de “carti de vizita”, unde milioane de oameni pot vedea cu ce te ocupi, cum arati, pe cine cunosti si cu ce te lauzi din punct de vedere profesional. De aceea cum te prezinti pe LinkedIn a devenit un factor esential atunci cand esti in cautarea unui nou job. wall-street.ro iti prezinta cateva idei pentru a atrage atentia potentialilor angajatori.

1. Setează-ți vizibilitatea – In perioada in care iti cauti activ un job, ocupa-te sa ai o vizibilitate cat mai mare, astfel incat ceilalti membri sa te poata remarca prin update-urile si activitatea ta pe LinkedIn. Pe de alta parte insa, nu vei vrea ca ceilalti colegi sau sefi sa observe persoanele cu care te conectezi, in conditiile in care vei dori sa te conectezi cu cat mai multi recruiteri sau Manageri din companiile din sfera ta de interes. Pentru a avea vizibilitatea setata diferentiat, intra la “privacy&settings” si de acolo la sectiunea “privacy control”, unde poti face schimbarile pe care le doresti, spune Elena Popa consilier de cariera pentru www.cvdesigners.ro.

Vrei sa afli cele mai noi provocari si tendintele anului in domeniul resurselor umane? Stii care sunt cei mai importanti factori care influenteaza acest sector? Vrei sa fii la curent cu noutatile din piata muncii? Inscrie-te la cea de-a treia editie a conferintei HR 2.0, eveniment organizat de wall-street.ro miercuri, 28 mai. Elena Popa iti va raspunde la intrebari in cadrul evenimentului.

2. Alege-ți o poză profesională – Daca in CV includerea unei poze este optionala, pe LinkedIn este un “must have”. Poza trebuie sa fie cat mai profesional facuta si evident in tinuta business, sa fie social-atragatoare si nicidecum din categoria “poza de buletin”, “poza din concediu”, “poza de la nunta” sau “selfie”.

3. Crează un sumar de impact – Sumarul este prima rubrica din profilul tau si de aceea are o importanta valoare. Trebuie sa contina cuvintele cheie care definesc experienta ta si abilitatile tale. De asemenea, trebuie sa includa cateva exemple de realizari sau proiecte reprezentative la care ai lucrat. De exemplu, daca lucrezi in marketing&PR si doresti sa iti continui cariera in acest domeniu, trebuie sa contina cuvintele cheie corespunzatoare, respectiv: marketing, brand management, public relations, advertisment, events planning, etc.

4. Completează secțiunea “experiență” – Aceasta sectiune nu trebuie sa fie copy-paste din CV, ci trebuie sa contina doar responsabilitatile relevante, insa mai multe despre contributia ta efectiva la jobul respectiv. Pentru adaptarea si optimizarea profilului de LinkedIn, puteti apela la echipa CVdesigners pentru acest serviciu.

5. Conectează-te cu cel puțin 100 de persoane – Ideal ar fi sa ajungi la mai mult de 500 de contacte pentru a avea o vizibilitate cat mai mare.

6. Înscrie-te în cât mai multe grupuri – Inscrierea in grupuri, atit din domeniul tau, cat si in cele legate de recrutare (de exemplu grupul “recrutam pentru Romania”, etc) de asemenea iti creste vizibilitatea si atractivitatea. Alege insa grupurile relevante in sensul intentiilor tale si cele care sa aiba cel putin cateva sute de membri.

7. Fii activ – Posteaza articole interesante din domeniul tau sau de interes general, comenteaza la postarile celor din lista ta, da ‘like’ la aniversarile sau zilele de nastere ale persoanelor care sunt in sfera ta de interes. Ai grija insa ca postarile tale sa fie intr-adevar relevante! LinkedIn nu este Facebook! De aceea nu pune teste de inteligenta, teste de vedere de genul ‘ce cuvint iti apare primul’, caci vei da impresia doar ca te plictisesti ingrozitor la actualul tau job!

8. Conecteaza-te cu cat mai multi recruiteri si persoane relevante din industria/sectorul care te intereseaza – Foarte multi cautatori de job au aceasta retinere de a se conecta cu Recruiteri sau persoane din domeniul lor de interes. Acest tip de contacte iti sporesc semnificativ vizibilitatea si implicit sansele de angajare.

9. Obtine recomandari – Solicita si obtine recomandari de la contactele tale, cu cat mai multe, cu atit mai bine! Desigur, cu cat mai sus pozitionata persoana care te recomanda, cu atit este mai bine pentru expunerea ta! Ideal este sa obtii recomandari de la fosti superiori sau de la clienti.

10. Urmareste companiile care te intereseaza – Daca lucrezi chiar si de numai 2-3 ani intr-un domeniu, ai o idee destul de buna despre companiile importante unde ai vrea sa lucrezi in viitor. Urmarind in mod constant informatiile despre ele, vei fi printre primii care vor afla despre joburile noi ce sunt deschise in firmele respective. In plus, poti sa comentezi noutatile afisate, facandu-te astfel remarcat.

Elena Popa este senior recruiter la o companie de recrutare cu activitate si pe piata locala, are opt ani de experienta in recrutare si este autoarea cartii de consiliere in cariera “Invitatie la success”. Dupa 10 ani petrecuti in strainatate (sapte ani in Japonia si trei ani in Germania) a decis sa se intoarca in Romania si sa faca o schimbare majora in cariera.

De asemenea, ea este consilier de cariera pentru www.cvdesigners.ro

Vrei sa afli cele mai noi provocari si tendintele anului in domeniul resurselor umane? Stii care sunt cei mai importanti factori care influenteaza acest sector? Vrei sa fii la curent cu noutatile din piata muncii? Inscrie-te la cea de-a treia editie a conferintei HR 2.0, eveniment organizat de wall-street.ro miercuri, 28 mai. Elena Popa iti va raspunde la intrebari in cadrul evenimentului.

Sursa: http://www.wall-street.ro

Comentarii la acest articol:

About Laurentiu Barbu

Laurentiu Barbu
CEO & Founder at Internet Advertising srl
X