duminică , 24 septembrie 2017

Care va fi cea mai profitabila rețea de socializare în 2014

Facebook și Google vor fi cele mai fierbinți acțiuni din domeniul IT pe burse anul acesta, în detrimentul rețelei Twitter, care, deși a avut o evoluție explozivă de la listarea din toamna lui 2013, va scădea în atractivitate, pentru că nu reușește să atragă bani din publicitate, arată o prognoză a unui analist Morgan Stanley, citat de MarketWatch.

Economistul Scott Devitt de la Morgan Stanley și-a reevaluat poziția față de acțiunile Twitter într-o notă emisă investitorilor, prin intermediul cărora i-a sfătuit să vândă, în timp ce și-a menținut optimismul în privința Google și Facebook.

Una dintre explicațiile lui Devitt este legată de competiția foarte mare pentru atragerea veniturilor din publicitate, care de obicei sunt direcționate către platformele mai mari și mai stabile, precum Facebook.

Aşadar, deşi este o platformă de socializare convingătoare, Twitter are o problemă de monetizare şi nu reuşeşte să atragă venituri din publicitatea online.

În 2013, Twitter avea doar 6% din veniturile pe publicitatea online de 10,3 miliarde de dolari, în timp ce Facebook acoperea 66% din piaţă, potrivit calculelor analistului.

Devitt estimează că în următorii patru ani, Twitter va acoperi 10% din piaţa publicităţii online, echivalentul a 29,4 de miliarde de dolari, iar Facebook îşi va menţine cota de 66%.

Preţul acţiunilor Twitter a scăzut cu mai mult de 7% după analiza lui Devitt, ajungând la 64 de dolari, dar este în continuare cu 146% mai mare decât cel cu care a pornit la listarea la bursă de pe 7 noiembrie 2013, de 26 de dolari pe unitate. Devitt estimează că acţiunile Twitter se vor deprecia până la 33 de dolari pe titlu.

Analistul consideră că în ciuda simplităţii cu care utilizatorii îşi pot face un cont, este destul de complicat să înţeleagă cum pot obţine mai mult de la Twitter, spre deosebire de Facebook, care este uşor de folosit. 90% din utilizatorii Twitter folosesc şi Facebook, însă numai 22% din cei cu un cont pe reţeaua lui Zuckerberg se loghează şi pe platforma de microblogging.

Comentarii la acest articol:

About Laurentiu Barbu

Laurentiu Barbu
CEO & Founder at Internet Advertising srl

Lasă un răspuns

X