Social Media, un spațiu tot mai aglomerat. Ce fac brandurile pentru a se remarca?

Companiile vor putea genera comportamentele dorite din partea consumatorilor doar prin implementări tot mai creative şi mai incluzive. În 2015 nu vom mai discuta despre trenduri generale, ci de micro-trenduri, generate de comunităţile active şi relevante pentru fiecare brand în parte.

Social media devine un spaţiu tot mai aglomerat, motiv pentru care brandurile vor putea genera comportamentele dorite din partea consumatorilor doar prin implementări tot mai creative şi mai incluzive, se arată în raportul Media Recap, lansat de agenţia Golin, şi bloggerul Alex Ciucă. Astfel, în ianuarie 2015, o serie de studii şi analize internaţionale re­levau două direcţii importante de creştere în zona de social media.
Facebook rămâne lider în ceea ce priveşte numărul de utilizatori şi cel al accesărilor zilnice, lucru uşor observabil şi în România. YouTube este a doua reţea ca importanţă, în special datorită numărului mare de vizitatori.

Instagram a depăşit 45.000 de conturi active în România
Ceea ce lumea prevăzuse la începutul lui 2014 avea să fie confirmat la începutul acestui an: Instagram a depăşit 45.000 de conturi active în România, această evoluţie clasând reţeaua în topul 3 al celor mai importante creşteri din 2014, urmată de Tumblr şi Pinterest. În tot acest context de dezvoltare şi mobilitate a reţelelor sociale, modalitatea în care brandurile sunt prezente în social media trebuie să devină din ce în ce mai strategică şi mai concentrată către ce îşi doresc utilizatorii acestor reţele.
Privind în urmă către anul ce a trecut, putem observa câteva trenduri legate de aşteptările consumatorilor atunci când vorbim despre interacţiunea lor cu brandurile în social media. Acesta devine un spaţiu tot mai aglo­me­rat, motiv pentru care brandurile vor putea genera comportamentele dorite din partea consumatorilor doar prin implementări tot mai creative şi mai incluzive. În 2015 nu vom mai discuta despre trenduri generale, ci de micro-trenduri, generate în social media de comunităţile active şi relevante pentru fiecare brand în parte. Fiecare micro-trend identificat şi pus în valoare anul acesta va fi caracterizat printr-o durată de existenţă şi de top of heart punctuală, dar fiecare în parte va fi o nouă oportunitate prin care brandurile pot fi relevante în mintea şi inima consumatorilor,
a declarat Raluca Duţă, Chief of The Bridge, Golin România.

Brandurile se maturizează şi realizează că lumea nu se învârteşte în jurul lor

În plus, 2015 este anul în care brandurile trebuie să gândească dincolo de „vreau să am un conţinut care să devină viral”, pentru că la viralitate se poate ajunge uşor prin investiţii media. Brandurile trebuie să înceapă să gândească invers – dinspre comunităţi şi relaţiile dintre membrii lor – şi să îi aducă împreună, în jurul unor subiecte despre care le pasă şi de care aceştia sunt interesaţi.
Este momentul în care brandurile se maturizează şi realizează că lumea nu se învârteşte în jurul lor, ci ele trebuie să se dezvolte în armonie socială cu comunităţile şi să le răspundă prin conţinut dorinţelor, nevoilor, aşteptărilor, visurilor, curiozităţilor, intereselor şi fricilor. Rezultatul va fi un brand empatic, generos, care creează conţinut conform cu aşteptările comunităţii. Apoi urmează drumul spre succes în social media – printr-o abordare activă, care să inspire vizavi de conţinut şi care să genereze conversaţie la nivelul de bază, de peer-to-peer,
se arată în raportul citat.

Astfel, dacă până acum s-a tot discutat despre cum conţi­nu­tul este rege, despre cum contextul este rege, în 2015 brandurile trebuie să se întoarcă la elementul care generează buzz-ul, care creează şi discută despre conţinut – conversaţia.

Sursa: curierulnational.ro
Pentru mai multe informații despre serviciile Social Media

Comentarii la acest articol:

Thanks for rating this! Now tell the world how you feel through social media. .
Ce părere aveți despre acest articol?
  • Excited
  • Fascinated
  • Amused
  • Bored
  • Sad
  • Angry
X